1.) Performans Sayfasının Açılmaması durumunda izlenecek yol,

İşlemler / Performans Bilgileri / Genel Performans adımlarını izledikten sonra gelen sayfadaki bilgileri aşağıdaki gibi doldurunuz.

Kullanıcı Kimliği : Hekimin T.C. Kimlik Numarası
Parola : Aile Hekim Parolası (15 Ağostos tarihinde "adınız.soyadınız@saglik.gov.tr" adresinize gelen "Şifre Değişikliği" başlıklı e-postaki şfreniz, eğer 15 Ağustos sonrasında değişiklik olmasıysa)


2.) Veri gönderiminde  "Hata <1> : Error occurred while authenticating using the WS Username token" hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hata kesinlikle Aile Hekim Parolanız (Sağlık.Net2 Şifresi) ile ilgilidir.

Halk Sağlığı Müdürlüklerinde İl Admini olarak adlandırılan yetkililerin panellerinde son şifreniz görünmekte olsa bile bazı Hekimlerimizin şifreleri çalışmamaktadır. Durum Sağlık Bakanlığına iletilmiştir. E-Sağlık Danışmanlık Bilgi Merkezine de durum bildirilmiş, hatayı fark etmeleri sağlanmıştır. Bu konuda bize destek olan hekimlerimize teşekkür ederiz.

Çözüm beklenmektedir, gelen bilgi sizlerle paylaşılacaktır.


Veri gönderemeyen hekimlerimiz bulunduğu ildeki İL ADMİN'ine şu işlemleri yapması gerektiğiniz belirtmelidir. Yönetim webden hekim bilgilerinin kontrolleri yapılmalı. Yönetim webden kullanıcı tipi, hekim kurum eşleştirmesi, kurum bilgileri ve grup tanımlamaları kontrol edilmelidir. Sonrasında ÇKYS bilgileri kontrol edilmelidir. Bu bilgiler hatalı ise hekim veri gönderemeyecektir.

3.) Veri gönderiminde "Hata <1> : Sadece kurumun yetkili kişileri mesaj gönderebilir" hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hata kesinlikle Aile Hekim Parolanız (Sağlık.Net2 Şifresi) ile ilgilidir.

Halk Sağlığı Müdürlüklerinde İl Admini olarak adlandırılan yetkililerin panellerinde son şifreniz olarak görünmekte ve "uygulama-hekim eşleştirmesi" yapılmış olsa dahi şifreleri çalışmamaktadır. Durum Sağlık Bakanlığına iletilmiştir. E-Sağlık Danışmanlık Bilgi Merkezine de durum bildirilmiş, hatayı fark etmeleri sağlanmıştır. Bu konuda bize destek olan hekimlerimize teşekkür ederiz.

Çözüm beklenmektedir, gelen bilgi sizlerle paylaşılacaktır.


4.) Veri gönderiminde "Hata <1> Kurum bilgisi ile kurumun uygulama bilgisi eşleşmiyor" hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hata kesinlikle Aile Hekim Parolanız (Sağlık.Net2 Şifresi) ile ilgilidir.

öncelikle 15 Ağustos tarihinde "adınız.soyadınız@saglik.gov.tr" adresinize gelen "Şifre Değişikliği" başlıklı e-postaki şifreyi Ayarlar / Genel Ayarlar / Doktor BilgileriA.H. Parola alanına yazılmalı ve kaydedilmelidir.



Buna rağmen aynı hatayı almaya devam ediyorsanız;

Halk Sağlığı Müdürlüklerinde İl Admini olarak adlandırılan yetkililerinden "uygulama-hekim eşleştirmesi" yapılması talep edilmelidir.
İlinizdeki Sağlık.Net 2 yöneticisi listesine ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.
http://goo.gl/8A0fG

İstanbul için;
http://www.istahed.org/haber.php?id=234 duyurusu takip edilebilir. Bu duyuruda; "Yazılım firmasından kurum kodlarını kontrol ettirip güncellettikten sonra" kısmı tarafımızdan yapılmıştır. Tüm verilerini gönderen (mobil dahil) ve 30 Ağustos'a huzurla giren hekimlerimiz çoğunluktadır.


5.) Veri gönderiminde "BRE 03-06-07: İş kuralı hatası oluştu. 60 aya kadar olan bebek ve çocuklar için, doğum ağırlığının gönderimi zorunludur." hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

60 aya kadar gönderilen izlemlerde bebeğin doğum ağırlığı bilgisi bakanlık tarafından zorunlu hale getirilmiştir. Bu nedenle doğum ağırlığı olmayan izlemler bakanlığa gönderilemeyecektir. Bebeğin doğum ağırlığını hasta kartındaki Bebek - çocuk İzlem ekranında bulunan Bebek - çocuk Bilgileri bölümünden girebilirsiniz.


6.) Veri gönderiminde "Açık adresi tanımlanmamış ! Adres seviyesi minumum köy veya mahalle seviyesine kadar tanımlanmalıdır." hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Özlük bilgisi gönderilirken kişiye ait adres bilgisi bakanlık tarafından zorunlu hale getirilmiştir. Hastanın kimlik bilgileri ekranında bulunan Adres Bilgileri kısmındaki Ev Adresi bölümünden bu bilgileri doldurabilirsiniz.

Veya İşlemler menüsünden Toplu Hane Bilgi Yönetimi ekranından adres bilgilerini mahalle bazında toplu bir şekilde güncelleme yapabilirsiniz.


7.) Veri gönderiminde "Meslek bilgisi tanımlanmamış" hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

15 yaşından büyük kişilerde özlük bilgisi gönderilirken kişiye ait meslek bilgisi bakanlık tarafından zorunlu hale getirilmiştir. Hastanın kimlik bilgileri ekranında bulunan Meslek kısmından hastanın meslek bilgisi girilmelidir.


8.) Veri gönderiminde " Bu protokol numarasina ait PaketMuayene nesnesi zaten veri tabanında mevcut, aynı veri tekrar insert edilemez! " hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Göndermiş olduğunuz protokol numarasına ait işlem Bakanlık veritabanında zaten mevcuttur. Kayıt daha önceden gönderilmiş ama bakanlık kaydedildi mesajını düzgün işleyememiştir. İlgili veriyi gönderilmeyecek olarak işaretleyebilirsiniz. Bu sayede listeye tekrar gelmeyecektir.


9.) Veri gönderiminde "Hata Kodu:SCH-ERROR/SCH-ERR-N65565/Hata <1> : Detaylar: Hata <2> : 'cda:patient/cda:raceCode[@code='TR']' kuralı başarısız! ." hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hatayı alıyorsak hastamızın kimlik bilgileri ekranında bulunan uyruk bilgisini Türkiye yapmamız gerekiyor.


10.) Veri gönderiminde "Hata Mesajı:Kaçıncı Gebelik Bilgisi Tanımlanmamış! ." hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hatayı alıyorsak hastanın kartından 15-49 İzlemleri/15-49 Bilgileri ekranında bulunan Toplam Gebelik Sayısını belirtmemiz gerekiyor.


11.) Veri gönderiminde "Can not parse request. Reason: Can not parse value for attribute 'usvs_OncekiGebelikBildirimSonAdetTarihi' in entity 'gonderim_paketi_genel_msvs[N65573]', the specified timezone '+02:00' does not match the expected timezone '+03:00' ." hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hata servis hatasıdır gönderilmeye çalışılan veri daha sonra tekrar gönderim deneyerek bakanlığa ulaştırılmaya çalışılmalıdır.


12.) Veri gönderiminde "Protokol Numarasının 6. segmenti muayene başlangıç tarihi veya yatan hasta kabul tarihine denk olmalıdır.

Bu hatayı alıyorsak göndermeye çalıştığımız izlem veya aşı girişini silip tekrar kaydetmemiz gerekiyor.Daha önce izlem veya aşı tarih bilgisi hatalı girilip değiştirildiyse eğer protokol no içerisindeki tarih ile aşı veya izlem tarihi uyuşmuyor ve bu hatayı almamıza sebep oluyor.


13.) Veri gönderiminde "Hata <1> : [cvc-maxInclusive-valid: Value '10' is not facet-valid with respect to maxInclusive '9' for type 'kacinciGebelik'., cvc-type.3.1.3: The value '10' of element 'kacinciGebelik' is not valid.] ." hatasını alan hekimlerimizin dikkatine,

Bu hatayı almamızın sebebi hastanın kartından 15-49 İzlemleri/15-49 Bilgileri ekranında bulunan Toplam Gebelik Sayısı değerini 10 veya üzeri bir değer vermiş olmamız yeni iş kuralına göre bu sayı 10 veya 10'dan büyük olamaz eğer hatalı giriş yaptıysak düzeltelim.Eğer toplam gebelik sayısı doğru ise söz konusu hata bakanlığa bildirildi geri dönüş bekleniyor.


14.) Veri gönderiminde "BRE-01-0100: İş kuralı hatası oluştu. İşlem zamanı, sistem saatinden önce olamaz.

Bu hatayı alıyorsak bilgisayar saati ve bakanlıktaki sistem saati uyuşmuyor demektir.Saye AHBS'yi kapattıktan sonra bilgisayarımızın saatini 2-3 dakika geri alalım ve programı tekrar açıp veri gönderimini deneyelim.


Bunun dışında oluşabilecek diğer hatalarda aşağıdaki telefonlardan veya Facebook grubumuzdan bizimle iletişim kurabilirsiniz.

Telefon : (0312) 394 41 11

Mobil : (0530) 521 12 80 - 81 - 82 - 83

Saye Facebook

Kalemzen Yazılım Ltd.Şti.
SAYE AHBS